Na even bijkomen, rap aan de wrap. - Reisverslag uit Turnhout, België van Mdekort98 - WaarBenJij.nu Na even bijkomen, rap aan de wrap. - Reisverslag uit Turnhout, België van Mdekort98 - WaarBenJij.nu

Na even bijkomen, rap aan de wrap.

Door: M. de Kort

11 Mei 2017 | België, Turnhout

Na een lange tijd school en twee heerlijke weken vakantie was het moment dan toch echt aangebroken. Stage begon! Erg jammer dat de vakantie voorbij was natuurlijk maar van de andere kant toch ook wel verfrissend te weten dat je nog 10 weken hebt om erop uit te gaan en nieuwe dingen te ontdekken, voordat de zomervakantie er weer aan komt.

Nu de eerste week er bijna op zit leek het mij jullie leuk alvast te laten weten wat ik ondertussen al heb gedaan. Laat ik maar is beginnen met waar ik stage loop en met wie. Ik loop samen met Menno van de Wal stage bij de beletteringsfirma 2Bwatched of ook wel bekend als 2Wrap in het Belgische Turnhout. Dit hebben wij gekozen op basis van onze interesse in reclame maken, maar ook vooral in auto's. 2Bwatched maakt dan ook niet zomaar reclame. Zij maken reclame aan de hand van belettering op onder andere borden, stickers, posters, et cetera die op een leuke of mooie manier opvallen waardoor zij geschikt zijn als efficiënte reclame. Ook maken zij op maat gemaakte reclame voor bedrijven op bijvoorbeeld hun busjes en versieren zij (dure) wagens met hun bekende 'wrappings'. Dit is een speciaal soort folie waarmee zij heel erg nauwkeurig een auto kunnen beplakken met een kleur of patroon naar keuze. Zo kun je bijvoorbeeld je auto mat-zwart maken terwijl dit met spuiten bijna niet te doen is of simpelweg onbetaalbaar wordt.

In ieder geval is de eerste week goed verlopen. Alles is nieuw op het begin dus het was een beetje zoeken hoe en wat maar we hebben de draad snel opgepakt dankzij onze geweldige begeleider Robbert C. die ons erg veel uitlegt en leert over zijn bedrijf en wat hij doet. Hierdoor zijn wij nu al in staat om bepaalde werkzaamheden zoals: reclamebelettering uitsnijden op maat, auto's op de juiste manier schoonmaken en uit elkaar halen en bijvoorbeeld stickers afdrukken voor hem uit te voeren zodat wij hiervan kunnen leren en hij verder kan met moeilijkere werkzaamheden. Ook leert hij ons hoe je klanten de beste sfeerimpressie kunt bezorgen en legt hij ons ondertussen uit hoe het ondernemerschap in elkaar zit. Dit vinden wij natuurlijk reuze interessant!

Robbert leert ons ook op een andere manier naar taken of problemen te kijken. In plaats van dat hij het als er wat fout dreigt te gaan volledig over neemt en zelf doet helpt hij ons met het moeilijkste stuk mee, legt hij ons uit hoe het wel moet en laat hij ons onder toezicht bedenken hoe het opgelost kan worden. Dit in tegenstelling tot veel begeleiders van vorige stages et cetera die het gelijk zelf doen zonder enige uitleg of zelfs boos worden. Dit vinden we beide erg fijn. Het geeft je minder het gevoel dat je een onbetaalde werknemer bent en meer het gevoel dat je een collega bent met eigen verantwoording. Als moeten we wel zeggen dat dat soms ook een beetje eng is in een ruimte vol met dure sportwagens, professionele materialen en soms zelfs toekijkende klanten. (:

Al met al hebben we het hier erg naar onze zin! We vinden het leuk om zelf creatief bezig te zijn en elkaar te helpen. Zo leer je er zelf meer van en heb je ook het gevoel dat je wat bijdraagt binnen zo'n bedrijf. Ik hoop dat dit zo door blijft gaan en ik ben benieuwd wat we hier verder nog allemaal gaan leren. In ieder geval was het een leuke maar vooral leerzame week.

We hopen dat de rest van de klas het ook zo goed heeft getroffen. Veel succes nog en we laten snel weer wat weten. (:

Groetjes, Marijn