Het einde is in zicht - Reisverslag uit Turnhout, België van Mdekort98 - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht - Reisverslag uit Turnhout, België van Mdekort98 - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht

Door: M. de Kort

22 Juni 2017 | België, Turnhout

Na veel geleerd te hebben op het gebied van creatief reclame maken en opvallen is het einde nu toch in zicht. Van de ene kant erg jammer want we hadden het hier erg naar ons zin. Van de andere kant zijn we wel voort toe aan zomervakantie na zulke lange dagen en een hele tijd weg van huis.

Nog steeds merk ik niet overdreven veel verschil tussen Nederland en België. De culturen lijken precies op elkaar, de taal is eventjes wennen dat ze sneller praten en er soms Franse woorden doorheen gebruiken maar is verder ook gewoon goed te verstaan en wat ik al zei zijn Belgen onderling wat socialer naar elkaar. Verder is ons niet veel meer opgevallen als dat de mayonaise in België zuurder is en je eten sneller klaar is als je iets te eten haalt. Alhoewel ik in Nederland wel gewend ben wat sneller over mijn eten te doen en ze je hier meer aankijken als je dit bijvoorbeeld in een friettent doet. Ook lijkt het wel alsof de gemiddelde Belg veel meer eten haalt in bijvoorbeeld een cafetaria dan een Nederlander.

Het weer is de laatste week trouwens bijna niet te harden. Heel de week als over de 30 graden. Ik moet zeggen dat het in België wel lijkt alsof het minder benauwd wordt als de zon schijnt dan in Nederland. Het is alsnog erg heet als die zon op je voorhoofd staat te schijnen wanneer je aan het werk bent maar je hebt niet zo snel dat je kleren gaan plakken et cetera, wat in Nederland al vrijwel vanaf het begin is dat het weer wat beter wordt.

Maarja, al met al nog een weekje volhouden dan zijn we klaar. Dit moet te doen zijn. Jullie ook nog veel succes en tot snel weer!